2011/02/07

Mein Hobby

Aloitin saksan kielen kertailun tammikuussa, kun menin yliopiston kielikeskuksen tarjoamalle jatkokurssille. Olen opiskellut saksaa 8. luokalta lukion loppuun asti ja jättänyt sitten saksan harrastamisen siihen. Alku on ollut takkuista. Sekotan puheessa sanoja hyvin paljon ruotsin kieleen, jota olen lukenut tässä viime vuosina muiden opintojen ohella. Sanat, mitä en tietyllä hetkellä puheessa muista, vaihtuvat ruotsin sanoiksi sekä samankaltaiset sanat, kuten alltså ja also vaihtavat paikkaa.

Kertauskurssi on ollut hyödyllinen, mutta olen odottanut jo vähän haasteita. Vahvojen verbien tankkaaminen sanakokeisiin ja noppapelien pelaaminen ovat alkaneet jo kyllästyttää, ja onneksi tälle viikolle sain tehtäväkseni kirjoittaa miniesseen omasta harrastuksestani. Kirjoittaessa on tullut kertailtua kielioppia monipuolisesti, adjektiivin taivutuksesta sanajärjestykseen.

The Great Barrier Reef - Iso valliriutta

Kirjoitin harrastuksestani sukeltamisesta, jonka aloitin toissa kesänä Australiassa. Tähän mennessä olen suorittanut vain sukelluksen peruskurssin ja saan sukeltaa 18 metrin syvyyteen. Haluaisin todella kovasti uudestaan sukeltamaan ja suorittamaan advanced-tason kurssin. Haaveilen joskus sukeltavani Galapagoksella ja laivojen hylyissä.


Nämä vedenalaiset kuvat eivät tee oikeutta kauniille väreille, mitä pinnan alta löytyi. Koralli, kalat ja muut asukit olivat koristeltu sateenkaaren väreillä. Ensimmäistä kertaa snorklatessani olin todella ihmeissäni ja haukoin vain henkeäni. Tässä on harrastukseni, jota olisi kiva toteuttaa hieman useamminkin. (:

2 kommenttia: