2011/03/27

Sunnuntaihaaveilua

Tänään on ihana aurinkoinen sunnuntai Münsterissa. Tähän asti olen silti viettänyt koko päivän sisällä tekemällä intensiivikurssin läksyjä! Yksi tuntikin vietiin kellosta pois, joten aika on vain jotenkin hurahtanut. Ehkä illalla pitäisi aloitella Suomeen lähetettäviä läksyjäkin, sillä minulla jäi osa kertauskurssista tekemättä ja puuttuvat tunnit pitää korvata.

Mutta ensin on pakko käydä haukkaamassa happea. Sunnuntai näyttää olevan täällä yleinen pyörä-/kävelyretkeilypäivä, koska melkein kaikki kaupat ovat kiinni ja ihmiset vapaalla. Viime viikollakin väistelimme poluilla pyöriä ja jouduimme jonottaa jäätelötötteröitä aika pitkän aikaa. Kioskijäätelö on muuten halpaa täällä: Yksi pallo maksaa 80 senttiä ja halvimman ison jäätelöannoksen saa n. neljällä eurolla. Ja jäätelö on tietenkin ihanaa italialaista gelatoa. Tähän mennessä olen maistanut vain Nutella-makua, mutta ehkä joskus uskaltaudun maistamaan vielä vaaleansinistäkin jäätelösorttia. (:


Perinteisistä saksalaisista herkuista olen maistanut oikeastaan vain Currywurstia. Hapankaalta olen tainnut joskus nuorempana syödä Frankfurtissa perhetuttujen luona, mutta ehkä täytyisi virkistää muistia. En ole oluenystävä, mutta edellisen tiistain Stammtischissa maistoin sitruunaolutta ja se oli ihan hyvää.


Kuvat lainattu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti